روز جمعه مطلبی با عنوان : آن مرد آمد ، آن مرد با اسب آمد ، جاسبی با هواپیما هم نیامد !!!!در یزدفردا منتشر شد که سایت تابناک هم اینگونه با تیتر : خوب شد لااقل وزیر ارشاد جور آقای رییس دانشگاه را کشید! منعکس نموده بود که نسبت به انعکاس  با نام تابناک نه مدعی هستیم و نه طلبکار، چون مبنای فعالیت یزدفردا تنها انعکاس مناسب مطالب است و دست همکاران تابناک هم درد نکند که کمک به انتشار مطلب نمودند  اما نکته مهم این است که در حال حاضر  مطلب به صورت کامل حذف شده است که بیشتری بوی نفوذ رسانه ای دانشگاه آزاد می آید  ،پیدا کنید پرتقال فروش را  ....جهت اطلاع؟؟؟؟؟؟!!!

خوب شد لااقل وزیر ارشاد جور آقای رییس دانشگاه را کشید!
دکتر علی سلطانی بنیان گذار دانشگاه آزاد اسلامی یزد که از سال 61 الی 87، ریاست واحد یزد را بر عهده داشت صبح روز سه شنبه در سن 70 سالگی چشم از جهان فرو بست و صبح روز چهارشنبه با حضور پر شور مردم و جمعی از مسئولین به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» شب جمعه گذشته نیز سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، که برای شرکت در اختتامیه جشنواره خوشنویسی رضوی وارد یزد شده بود، بعد از برگزاری این مراسم با حضور در منزل شادروان دکتر علی سلطانی بنیانگذار و پدر دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سال ها خدمت صادقانه و تلاش وی ادای احترام کرد و با عرض تسلیت به همسر و فرزندان آن مرد بزرگ خود با بازماندگان ابراز همدردی کرد.

بنابر این گزارش، اما نکته مهم، قابل تامل و البته آزار دهنده مراسم تشییع دکتر سلطانی، اکتفای رییس دانشگاه آزاد به ارسال پیام و عدم حضور وی در مراسم تشییع بود به گونه ای که دکتر جاسبی برای حضور در مراسم یکی از روسای دانشگاه خود و یکی از کسانی که 25 سال تمام شبانه روز برای گسترش دانشگاه آزاد تلاش کرده است به خود زحمت حضور در مراسم را نداد و تنها به صدور پیامی بسنده نمود!!

واقعا قدرشناسی مقام عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در نوع خود نه تنها بی نظیر، بلکه منحصر به فرد است! چرا که برخورد او با کسی که تمام آبرو و داشته هایش را خرج دانشگاه آزاد اسلامی کرده، آن هم این گونه جای سئوال دارد.


اما دکتر سلطانی که بود؟

دکتر علی سلطانی موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی یزد که در سال 1361 دانشگاه آزاد واحد یزد را در محل هنرستانی واقع در خیابان مهدی یزد رسما راه اندازی کرد.

دکتر علی سلطانی با همت و پشتکار مثال زدنی اش از یک ساختمان کوچک واقع در خیابان مهدی یزد، یکی از بزرگترین دانشگاه های آزاد کشور را بوجود آورد و تمام کسانی که او را می شناسند به سلامت نفس او در تمام امور شهادت داده و به نوعی او را یک الگوی به تمام معنا می دانند.

شادروان دکتر علی سلطانی از تمام توان خود برای به اوج رساندن دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرد و به قول یکی از نزدیکانش او از سراسر دنیا برای کمک به دانشگاه آزاد یزد استفاده کرد. او از یزدی های مقیم کشورهای اروپائی، آمریکایی و... برای کمک به رونق دانشگاه آزاد استفاده می کرد و تمام هم و غم خود را برای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گذاشته بود.

دکتر سلطانی با خدمت در سمت هائی چون مدیر آموزش دانشگاه زاهدان، مدیر آموزش دانشگاه یزد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از سال 61 (از بدو تاسیس) تا سال 87، در واقع سه دهه از عمر خود را در دانشگاه‌های آزاد به ویژه در استان یزد سپری کرده بود و چند روز قبل پس از دو سال مبارزه با سرطان در سن 70 سالگی در یزد دار فانی را وداع گفت.

نکته قابل تاملی که درباره دکتر سلطانی وجود دارد، این است که دکتر سلطانی از اعتبار خود برای اعتلای دانشگاه آزاد خرج کرد و نه از اعتبار دانشگاه برای خود. او از هر روزنه ای برای تامین نیازهای دانشگاه وارد می شد و از هر فردی که احتمال می داد که می تواند به دانشگاه کمک کند درخواست می کرد و هیچ ابائی برای خرج آبروی خود برای دانشگاه و تحصیل دانشجویان نداشت، او که در طول خدمتش همچو یک معلم زیست و هیچ زمان به فکر اندوختن زر و مال برای خود نبود و ساده زیستی او یکی از چندین ویژگی در خور ستایش او بود.

 همسر همیشه همراهش در این باره می گوید: در طول تمام این سال ها دکتر تنها با فکر دانشجو و دانشگاه زیست و حتی مریضی هم او را از حضور در دانشگاه باز نداشت.

و به راستی دکتر سلطانی یکی از معدود افرادی بود که با داشتن پستی حساس هرگز بیش از یک معلم نزیست و نیندوخت و به تربیت فرزندانی صالح افتخار می کرد.

گفتنی است مراسم هفت مرحوم سلطانی روز سه شنبه 27 مهرماه ساعت 15 مقابل منزل آن مرحوم به سمت خلد برين و بعد از نماز مغرب و عشاء در معراج شهداي دانشگاه آزاد اسلامی يزد برگزار می شود.
نظرات کاربران:
منبع خبر : سایت تابناک

این هم آدرس مطلب حذف شده تابناک  در گوگل :

خوب شد لااقل وزیر ارشاد جور آقای رییس دانشگاه را کشید!

17 ا کتبر 2010 ... خوب شد لااقل وزیر ارشاد جور آقای رییس دانشگاه را کشید! اما نکته مهم، قابل تامل و البته آزار دهنده مراسم تشییع دکتر سلطانی، اکتفای رییس ...
www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=125641
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا